fbpx

W ostatnim czasie stworzyliśmy dla naszych klientów wyzwanie 6 kroków do zdrowia. Uwzględniliśmy w nim ważne kwestie na które szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę w codziennym życiu. Wbrew pozorom suma małych kroków często daje spektakularne efekty, a powtarzanie danych czynności sprawia, że wyrabiamy sobie pozytywny nawyk, który może towarzyszyć nam przez wiele lat.

Nawodnienie

Pierwszym istotnym aspektem jest nawodnienie. Picie odpowiedniej ilości wody jest szczególnie ważne ze względu na szereg funkcji, którą pełni w organizmie. Woda reguluje procesy metaboliczne, wspomaga przyswajanie substancji odżywczych, pełni funkcje transportowe, usuwa zbędne związki z organizmu, a także odpowiada za termoregulację

Odpowiednia ilość kroków w ciągu dnia

Dlaczego w naszym wyzwaniu postanowiliśmy zwrócić uwagę na ilość kroków w ciągu dnia? Proste zmiany często dają najlepsze rezultaty. Wdrożenie spacerów do swojego życia sprawia, że nasze wydatki energetyczne się zwiększają, a co za tym idzie – w przypadku redukcji masy ciała efekty pojawią się znacznie szybciej. Dodatkowo liczne badania wskazują, że zwiększenie ilości kroków sprawia, że zmniejsza się ryzyko przedwczesnego zgonu z dowolnej przyczyny.

Trening

Wszyscy wiemy, że aktywność fizyczna jest niezwykle ważna i każdy z nas powinien wdrożyć ją do swojego życia. Niesie ona za sobą wiele korzyści zdrowotnych. Regularny ruch sprawia, że poziom tzw. „dobrego” cholesterolu frakcji HDL zwiększa się, przez co istnieje mniejsze ryzyko wystąpienia chorób układu krwionośnego. Treningi powodują zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę – istnieje mniejsze prawdopodobieństwo zachorowania na cukrzycę typu 2. Nie można również pominąć treningu w kwestii generowania deficytu energetycznego. Dieta redukcyjna połączona z aktywnością fizyczną pozwala szybciej osiągnąć obrane przez nas cele. Dodatkowo uprawianie sportu wzmacnia układ kostny, podnosi odporność organizmu oraz zwiększa ilość masy mięśniowej w naszym ciele.

Sen

Sen, jego długość oraz jakość mają niewątpliwie ogromne znacznie i wpływ na codzienne funkcjonowanie. W trakcie snu nasz organizm się regeneruje – niedostateczna jego ilość sprawia, że pojawiają się problemy z koncentracją, pogorszeniu ulega zdolność zapamiętywania. Dodatkowo warto wspomnieć, iż brak snu lub zakłócenia jego rytmu przyczyniają się do powstania zmian hormonalnych, które z kolei mogą pobudzać apetyt i przyczyniać się do nadwagi i otyłości.

Regularność posiłków

Regularność jedzenia jest niezwykle ważna. Gdy zaniedbujemy niektóre z posiłków, mogą pojawić się napady głodu skutkujące spożyciem nadmiaru kalorii, a co za tym idzie – nadwagą i otyłością. Dodatkowo brak systematycznych posiłków może doprowadzić do nieregularnych wyrzutów insuliny, co dla osób z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej może wiązać się z rozregulowaną glikemią. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest spożywanie 4 – 5 posiłków w trakcie dnia w równych odstępach czasowych. Powinno być to dopasowane do naszego planu dnia oraz trybu życia

Odpoczynek

Obecny pęd życia sprawia, że często zapominamy o ważnym aspekcie jakim jest regeneracja. Gonienie za karierą, życie towarzyskie, posiadanie pasji, dodatkowe zajęcia – to wszystko pochłania ogromną ilość czasu, a także pozbawia nas w pewnym momencie energii i chęci do dalszego działania. Z tego względu tak istotny jest odpoczynek. To on pozwala nam funkcjonować na pełnych obrotach, utrzymuje jasność myślenia, warunkuje efektywną pracę oraz zdrowie psychiczne. Nie możemy o tym zapominać!

Podsumowując, te wszystkie kwestie o których wspominamy w tym artykule oraz wyzwaniu pozwolą zmienić jakość naszego życia. Wdrożenie małych zmian i regularne ich powtarzanie niesie za sobą wiele pozytywnych skutków – nie tylko w aspekcie redukcji masy ciała, ale również ogólnej kondycji fizycznej i psychicznej. Zachęcamy do dołączenia do nas i chwalenia się postępami! Razem możemy więcej!