Jeśli zastanawiasz się, jak przygotować posiłki pełne wartości odżywczych, przeczytaj poniższy artykuł. Opisujemy, na czym polega dieta wolumetryczna, z których produktów się składa i jakie przynosi efekty. Zwracamy szczególną uwagę na spożywanie dużej ilości wody i unikanie nadwyżki kalorycznej. Ponadto podpowiadamy, jak wybrać najlepszy catering dietetyczny i dlaczego warto zdecydować się na zdrową dietę pudełkową.

Dieta wolumetryczna – podstawowe zasady

Zapewne słyszałeś o dietach, których celem jest dobór produktów w zależności od ich kaloryczności. Jedną z nich jest wolumetryczna (zwanej również objętościową), którą wyróżniają następujące zasady:

  • gęstość energetyczna składników poszczególnych dań (im niższa, tym lepiej),
  • wykorzystywanie w posiłkach produktów spożywczych, które mają cenne właściwości odżywcze (bogatych w różnorodne witaminy i minerały),
  • unikanie tłustej oraz przetworzonej żywności,
  • skupienie się na zdrowym stylu życia.

Jeśli zależy Ci na spożywaniu najlepszych, pełnowartościowych śniadań, obiadów i kolacji, przygotowywanych na bazie regionalnych produktów, poznaj nasze menu. Dieta pudełkowa z dostawą w Poznaniu i okolicach dostarczy Twojemu organizmowi wszystko to, co niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Co wchodzi w skład menu diety objętościowej?

Coraz popularniejsza dieta wolumetryczna składa się z kilku grup pokarmów. Należą do nich:

  • warzywa, zawierające niewielką ilość skrobi (brokuł, cukinia, bakłażan, pomidor, papryka, ogórek), niskocukrowe owoce (jabłka, pomarańcze) oraz niskotłuszczowe mleko. Wszystkie wymienione produkty są dozwolone w nieograniczonej ilości,
  • artykuły o niskiej gęstości energetycznej (zboża, nasiona strączkowe, płatki śniadaniowe, chude mięso, ryby, oraz pozostałe owoce i warzywa),
  • wieprzowina, półtłuste i tłuste sery, chleb (należy je spożywać zdecydowanie rzadziej niż te, opisane powyżej).

Przy diecie objętościowej nie należy jeść masła, słodyczy, chispów czy krakersów.

Do czego prowadzi stosowanie diety wolumetrycznej?

Według ekspertów stosowanie diety wolumetrycznej jest w pełni bezpieczne dla organizmu. Prowadzi do:

  • zrzucenia zbędnych kilogramów (bez efektu jojo) – możesz jeść więcej produktów, które zawierają mniej kalorii, dzięki czemu nie odczuwasz głodu,
  • wsparcia układu krążenia – brak ograniczeń dotyczących spożywania owoców i warzyw,
  • minimalizowania ryzyka wystąpienia różnorodnych chorób, np. cukrzycy.

Głównym założeniem diety objętościowej jest zminimalizowanie kaloryczności dziennego menu, przy jednoczesnym zachowaniu wielkości poszczególnych posiłków, które warto spożywać regularnie – co około 3 godziny.

Najważniejsze zasady diety wolumetrycznej

Wybierając catering dietetyczny, zwróć szczególną uwagę na rodzaj i liczbę proponowanych dań, zawartość owoców i warzyw oraz regionalnych, świeżych produktów. Jeśli chcesz się zdrowo odżywiać, schudnąć (lub przybrać na wadze) – świetnie trafiłeś. Już dziś sprawdź naszą ofertę (https://maragofit.pl) i zdecyduj się na najlepszy catering. Proponujemy dietę pudełkową idealnie dostosowaną do Twoich indywidualnych potrzeb