Odpowiednie odżywianie doskonale wpływa na zdrowie człowieka, przeciwdziała powstawaniu wielu chorób i wspomaga naturalną odporność organizmu. Wśród najzdrowszych i najpopularniejszych diet świata wyróżnia się śródziemnomorską. Chcesz dowiedzieć się, na czym polega jej fenomen? Przeczytaj poniższy artykuł, w którym przedstawiamy zwyczaje żywieniowe mieszkańców Grecji, Włoch, Hiszpanii czy Francji. Podpowiadamy jakie produkty wybrać i dlaczego warto zdecydować się na najlepszy, zdrowy catering dietetyczny z dostawą w Poznaniu. Proponujemy różnorodną dietę pudełkową, dostosowaną do Twoich potrzeb.

Na czym polega dieta śródziemnomorska?

Sposób żywienia mieszkańców basenu Morza Śródziemnego nie wskazuje surowych zasad polegających na nieustannym liczeniu kalorii. Skupia się na wprowadzaniu do codziennego jadłospisu kilku, najważniejszych składników. Poszczególne dania różnią się w zależności od regionu, ale większość z nich łączą produkty. Dieta śródziemnomorska składa się przede wszystkim z:

  • oliwy z oliwek, uważanej za tłuszcz najwyższej jakości i wykorzystywanej do przygotowywania niemal wszystkich posiłków,
  • różnorodnych ryb i owoców morza, spożywanych na obiad i na kolację,
  • owoców, warzyw i roślin strączkowych,
  • orzechów.

W śródziemnomorskim modelu odżywiania należy decydować się na produkty najmniej przetworzone, unikać jedzenia nadmiernej ilości czerwonego mięsa oraz słodyczy. Potrawy zwykle doprawia się czosnkiem i cebulą. Do posiłku warto pić dużo wody, dopuszczalna jest także lampka czerwonego wina.

Jeśli Tobie również zależy na zdrowym odżywianiu, spożywaniu dań przygotowanych z nieprzetworzonej żywność, pełnych owoców i warzyw, sprawdź nasze menu. Różnorodność diet sprawia, że z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

Celebrowanie posiłków i odpoczynek

Istotną rolę wśród zwyczajów mieszkańców Morza Śródziemnego odgrywa celebrowanie posiłków. Grecy, Włosi czy Hiszpanie uwielbiają wspólne biesiadowanie z rodziną i przyjaciółmi. Ponadto zwracają uwagę na istotę odpoczynku, który jest równie ważny, jak ich smaczna i urozmaicona dieta.

Zalety diety śródziemnomorskiej

Pamiętaj, że bardzo zdrowa i powszechnie lubiana dieta śródziemnomorska jest bogata w witaminy, przeciwutleniacze, błonnik i odpowiednie tłuszcze. Jej stosowanie pozytywnie wpływa na organizm, zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób (np.: cukrzycy, miażdżycy, zawału). Ponadto jest istotna w profilaktyce schorzeń nowotworowych oraz pomaga w walce z nadwagą.

Najważniejsze informacje dotyczące diety śródziemnomorskiej

Jeśli chcesz mieć gwarancję, że spożywane przez Ciebie śniadania, obiady i kolacje są przygotowane na bazie najlepszych produktów, wybierz nasz catering dietetyczny (https://maragofit.pl). Oferujemy dietę pudełkową z dostawą pod wskazany adres na terenie Poznania i okolic. Decydując się na usługi, które proponujemy, masz pewność bezpiecznego odżywiania dostosowanego do Twoich indywidualnych potrzeb i oszczędności czasu.